Tizenegyedik fejezet – Védikus gyógyszerek

 

Tizenegyedik fejezet

 

Védikus gyógyszerek

 

1.      Védikus ital

 

Els?ként szíved mozsarát tisztítsd meg a cölibátus vizével, majd tedd bele a hit manduláit, majd zúzd össze a bátorság mozsártör?jével. Add hozzá a türelem ?rölt borsát, és a reflexió brahmikus leveleit, majd némi h?sít? virrasztás-magot, valamint az isteni kegyelem rózsaszirmait. Add hozzá még az önelemzés nagy szem? kardamom-magjait, a kitartás színez?anyagát, majd tedd bele a meditáció cukrát. Végül öltsd fel a halhatatlanság vizével.

Sivananda így szól:

-Ó Ráma, idd a halhatatlanságnak ezen elixírjét! Madalasa[1] ezt adta saját gyermekének, Sulabha[2] is örömmel issza ezt. Ez volt Sadasiva Brahman[3] kedves itala is, Mansúr[4] is mindig ezt az italt tartotta szíve termoszában!

2.      Védikus pirula

 

A cukorbetegek számára ott van az aszpirin pirula. A mellkasi fájdalomra ott van az amil-nitrit tabletta. Az asztmásoknak ott van az ephaderein. Mindenféle betegségre létezik pirula, ma a tabletták korát éljük. A Park Davis és a Burroughs-Welcome gyógyszergyárak naphosszat csak tablettákat gyártanak. Ennek ellenére a betegségek mégsem gyógyulnak. Új kórságok ütik fel a fejüket.

Sivananda azt mondja

-Használd az Uppanisádok lényegét tömörít? védikus pirulákat! Ott van a négy mahávakja[5]: „Prajnanam Brahma”[6], „Aham Brahma Asmi”[7], „Tat Twam Asi”[8], „Ayam Atma Brahma[9]”. Mindegyikük egy-egy véda lényegét tartalmazza. Az OM az egész világ lényegét tartalmazza, tömörített formában. Minden betegség meggyógyíttatik! Érezd az Anamajóham-ot, azt, hogy „Én vagyok a betegségekt?l mentes Atman!”

 

3.      Védikus vitamin

 

Ma a vitaminok korát éljük. A piac b?velkedik A, B, C, D, E, F, G vitaminokban, az allopátiás[10] gyógyítók ma nem használnak mixtúrákat (elegyeket), hanem mindenféle betegségre egyb?l beadják az A … stb. vitamint. Ez önmagában már az orvosok betegsége. Ezért el?ször jó er?s védikus vitamint kell beadni nekik! A védikus vitamin mindent meggyógyít:

Gyógyítja a tudatlanság kórságát, elpusztítja a félelmet, kéjvágyat és kapzsiságot. Ez a vitamin a Pránava, vagy más néven OM.

Sivanada azt mondja:

-Ó Ráma! Vedd be a vitaminok vitaminját, mely a szentek laboratóriumában készült! Mást ne is szedj! Csak a Brahman márkájút keresd! Ez a védikus vitamin maga a Brahman, minden er?k kimeríthetetlen forrása!

5.      Védikus tonik

 

(Helyes) megkülönböztetés……………………………………  309 gramm

Szenvtelenség………………………………………………………… 617 gramm

Higgadtság…………………………………….…………………………      1,77 gramm

Önmegtartóztatás ……………………………….…………………       3,54 gramm

Kitartás……………………………….………………………..………           7,08 gramm

Hit…………………………………………………………………………            1,296 gramm

Lemondás ………………………………………………………….          30 gramm

Meditáció…………………………………………………………….              1,77 gramm

Mumukshutva[11]………………………………………………..          31,103 gramm

Keverd össze ezeket jól egy üvegben, és naponta kétszer végy ebb?l be 31,103 grammnyit!

Sivananda azt mondja:

-Ez a tonik testettlenné tesz téged, elhozza neked a halhatatlanságot. Böjtölj az ékadasi[12] napokon, vasárnaponként pedig tarts sómentes diétát, tartsd be a brahmacsárját[13], ne egyél hagymát és fokhagymát, karfiolt és fehérrépát, továbbá hagy fel a húsevéssel, italozással és dohányzással!


[1] A hinduizmus és a védikus hagyomány tisztelt anya-alakja. Madalasa királyné, aki egy nagy jógini volt Kuvalayaswa kirány házastársa, akinek négy gyermeket szült. Az els? három számára a király szép és jelent?ségteljes neveket adott, de Madalasa ezeken csak nevetett. A király arra kérte, hogy a negyedik gyermeknek ? maga válasszon nevet. Madalasa a negyedik gyermekét Alarkának nevezte el, és ezen is csak nevetett. Mikor a király megkérdezte, mit jelet ez a név, elmondta, hogy a név jelentése veszett kutya.

A védikus történet szerint Madalasa királyné a gyermekeinek ezt az altatódalt énekelte:

Ó, kicsinyem! Ne sírj! Te a mindig tiszta, név és forma nélküli vagy! A bánat csupán a fizikai testéhez kapcsolódik, amely az öt durva fizikai elemb?l áll. Te felette állsz ezeknek, te AZ vagy! Ne sírj hát!”

Mikor a király a névadás miatt kérd?re vonta, így felelt:

A név az általunk, halandók által alkotott kommunikáció kedvéért van. Reálisan nézve a mindenütt jelen lév? Önvaló a nevek és formák felett áll. Mégis, milyen nevet lehet javasolni számára, milyen néven kell ?t szólítanunk?!? Így hát kedves Kuvalayaswa, ne kerülj annak a téves benyomásnak a hatása alá, hogy azon nevek, melyeket az els? három gyermeküknek választottál jelent?ségteljesek! Mivel a kommunikáció természetét tekintve illuzórikus, az ebben résztvev?t bárki az öt elemb?l álló durvafizikai testének nevén szólíthatja. Azt gondolod, hogy a negyedik fiunknak adott név abszurd és értelmetlen. Az emberi kommunikációhoz, ami önmagában megtéveszt?, látszólagos, bármi megfelel? lenne!

[2] A kolduló rendhez tartozó szerzetesn?, akit szentként tisztelnek.

[3] Sadasiva Brahmendra szent, zeneszerz? és az Advaita filozófus, aki a 18. században élt Kumbakonam mellett, Tamil Nadu közelében. F?ként szanszkrit nyelven alkotott. Csak néhány kompozíciója maradt fenn.

[4] A nagy szufi Mansoor Al-Hallaj 900 körül született. Sok darabra vágtak, mert az eksztázis állapotában azt kiáltotta, hogy “Én vagyok az igazság”. Az emberek arra a következtetésre jutottak, hogy azt sugallja, hogy ? Allah, ezért darabokra vágták, majd megégették maradványait.

[5] Az Uppanisádok négy „Nagy Mondása”.

[6] Isten a tudatosság/bölcsesség/intelligencia. – (Aitareya Upanishád, a the Rig Védából)

[7] Az Önvaló (Atman) az Brahman (a legfels?bb). Az önvaló egyenl? Brahmannal. (Mandukya Upanishád az Atharva Védából)

[8] Te AZ vagy! (Chandogya Upanishád a Száma Védából)

[9] Én Brahman vagyok! (Brihadaranyaka Upanishád a Jadzsúr Védából)

[10]  A betegség természetével ellentétes hatású gyógyszerek alkalmazásán alapuló gyógymód.

[11] A felszabadulás iránti vágy.

[12] Jógikus böjtnapok, a holdtölte és újhold utáni 11. nap.

[13] Sz?kebb értelemben csak a cölibátust, a n?tlenséget jelenti, tágabb értelemben önmegtartóztatást, önfegyelmet, tökéletes uralmat jelent az összes érzékszerv felett. Nem csupán a nemi érintkezést?l kell szigorúan tartózkodni, hanem az önkielégítést célzó megnyilvánulásoktól