Az idézeteket tartalmazó könyvecskét letöltheted innen:
Szvámí_Krisnánanda: Mi az amin túl semmi sem létezik?
MI AZ, AMIN TÚL SEMMI SEM LÉTEZIK?
- A filozófia az élet magasabb értékei iránti kutatás – nem a világ értékeinek kutatása, ahogyan azok elérhet?ek számunkra.
- Mindig van nehézség abban, ahogy a társadalomban uralkodó állapotokhoz és más emberekhez, s?t ahogy magához a természethez igazodunk.
- Csak a változatlan tudhatja, hogy változás létezik.
- Az egész érzékelhet? univerzum, az egész teremtés mondhatni olyasmiben gyökerezik, amir?l nem állíthatjuk, hogy változik.
- A mozgás mindig valamerre irányul, és nincs olyan mozgás, aminek ne lenne célja.
- A szívünk repes a megelégedettségt?l annak a ténynek a hatására, hogy van valami, ami felettünk áll.
- Minden egyes individuumot (egyént) a Végtelen idéz meg.
- A másik megismeréséb?l származó nehézség abból a tényb?l fakad, hogy nincs semmi, ami az alapvet? Valóságon – ami a Változatlan Örökkévalóság – kívül állna másikként.
- Ez a világ nincs olyan helyzetben, hogy akár egyetlen személy vágyait is végleg (teljesen) kielégítse.
- Képes vagyok mélységes szeretetet érezni irántad anélkül, hogy ennek bármi küls? jelét adnám, és ez épp elég. Ezt hívják Dzsnjányának, vagy meditációnak.
- A testt?l és elmét?l függetlenül te teljes Egész vagy.
- Semelyikünk sem szabadulhat attól a gondolattól, hogy Isten egy kissé távol van t?lünk.
- Az Isten nem küls?, és nem egy tárgy (objektum).
- Bármit is mondhatunk magunkról az Istennel kapcsolatban, ezen állításunkkal elhatároljuk Istent, és megtagadjuk az ? alapvet? jellemz?jét jelent? Egyetemességet és a Végs? Valóságot.
- Van valami, amint Vaishvanara Ágni-nak, a Kozmosz mindenen uralkodó tüzének hívnak. Aki ezt ismeri, mindent dolgot ismer.
- Aki ismeri az Önvalót, mindent tud.
- Az Önvalót nem láthatod meg szemeiddel, mert ? a dolgok látója.
- Az alvás emlékének tényét nem tudod másként megmagyarázni, csak ha így, vagy úgy a logika erejével belátod, hogy valamiféle tudatosság mégiscsak volt az álomban.
- Létezés – tudatosság – Üdvösség, ez a valós természeted!
- Az Önvaló az Egyetemes Létezés és az Egyetemes Tudatosság.
- Az Átman nem egy olyan tárgy, amit az érzékszervekkel megismerhetnél, vagy bármilyen logikai éleslátás segítségével megérthetnél.
- Csak saját Önvalód ismerete biztosíthatja számodra a szabadságot.
- Az Átman tanulmányozása nem valaminek a valahol történ? tanulmányozása, hanem mindennek tanulmányozása.
- Az Önvaló nem azonos „veled”, aki egy pszichikai test-elme komplexum vagy, hanem egy princípium, mely minden dolgok alapelve.
- Az olyan irányba való elmozdulásra való hajlam, ahol nincs ott az Átman – azaz a küls? objektumok felé irányuló hajtóer? – a piszok, vagy, ahogy nevezik, a Mala.
- A munka jógává válik, ahogy annak végrehajtása mentes az önz? késztetésekt?l.
- Az emberiség szolgálatával saját Önvalódat szolgálod.
- A szolgálat tulajdonképpen nem másnak végzett szolgálat – a „más” kifejezést el kell hagyni a mondatból.
- Van a világnak bármi értelme nélküled?
- Azért vonzol magadhoz dolgokat, mert téged meg a mindenütt jelenlév? vonz.
- Sokan ?szintén nehéznek érzik annak ismeretét, hogy mi fog velük történni, miután elérték az Istent.
- Az els? dolog, amit a mértékletességért tehetsz, hogy elkerülöd a luxust, és „gyerünk-nyomjuk-megcsináljuk”[1] attit?döt!
- A lélek ösvénye egy kompromisszum a széls?ségek kötött, az arany középút a spiritualitás ösvénye.
- Tanulj egy olyan tanító, vagy mester vezetésével, aki már kitaposta az ösvényt, aki ismeri a csapdákat és nehézségeket, és aki úgy gondoz téged, mint ahogy egy orvos kezeli a páciensét.
- A Teremt? áthatja az egész teremtést.
- Tulajdonképpen az emberek azt hiszik, hogy senki sem tudja a választ arra, hogy egyáltalán hogyan ment végbe a teremtés.
- Az, ami az id? felett áll, nem válhat valamivé az id?ben.
- A birtoklás valójában nem a boldogság útja.
- Minél közelebb kerülsz Isten Egyetemes Létezéséhez, annál nagyobb lesz az örömöd és boldogságod.
- Minden, amit észlelsz, látsz, vagy amivel érzékszerveiden át kapcsolatba kerülsz, azt Isten borítékolta be (számodra).
- A Legfels?bb Létez? ismerete nem jelenti a személyiség tétlenségét.
- Hibás fogalmat alkotsz önmagadról, ha arra következtetsz, hogy bárki csendben és tétlenül maradhat, mert Isten cselekszik meg mindent.
- Az Isten mértéke (kiterjedése) – Önmagában az, hogy ember vagy már egyben az evilági örömöd és boldogságod mértéke is.
- Mint egykoron, a létez?k egész világa a szolgálatodra fog állni, ha önzetlen és ragaszkodás-mentes leszel, és nem akarsz semmit.
- Önz? cselekedetb?l semmit sem tudsz kihozni, mivel szervesen kapcsolódsz a világ teremtésének teljes organizmusához (él? struktúrájához).
- „Én valami vagyok, és a világ egy másik valami. Nincs kapcsolatom veled.” Ez az önzés esszenciája.
- Az Upanishadok tanításainak teljes célja az Önvaló felszabadítása.
- Te egy szerszám, vagy eszköz vagy. Az eszköz kezel?je másvalaki, mert te egy rész vagy, s Isten az egész.
- Ha többet akarsz meditálni, dolgozz többet! Ha többet akarsz dolgozni, meditálj többet!
- A nagy lelkek cselekedeteiben, beszédében és gondolataiban egyetlen dolog van.
- Isten nincs kívül a világon és a világ nincs Istenen kívül.
- Ennek a világnak még a legkisebb anyaga is létrául szolgálhat, hogy felmászhass Isten létezésének talapzatáig.
- Ha természetedben egoizmus van, még Isten nevének kiejtésére sem vagy alkalmas!
- Értsd meg a Megért?t, mert ez sokkal hasznosabb számodra, mint tudni, hogy küls? tárgyként mit is értünk meg a megértés által.
- A te létezésed, az én létezésem, ennek az asztallapnak és asztalnak és mindennek a létezése részvétel az Egyetemes Létezésben.
- Az Upanisadok meditációja Brahman neve bölcsességének meger?sítése.
- A mélyalvás elemzése a mesterkulcs, mely saját létezésed titkának kapuját nyitja.
- A Brahman megtapasztalása nem egy tárgyiasult kapcsolat, hanem azonosság.
- A tér valójában Brahman végtelenségének tagadása.
- A tér és az id? nem halott dolgok, hanem a Kozmosz alapvet? vibrációi.
- Az Egyetemest az elme nem képes elgondolni, ezért a kozmikus (szem)pontot sem lehet igazán elgondolni.
- Teremtésnek hívják az Egyetemes legf?bb elidegenülését (eltávolodását) a Legfels?bb küls?dlegességbe.
- Mindent, ami az Univerzumban található, azt magadban is megtalálhatod. A teremtés kicsinyített mása vagy.
- Az a szó, hogy „küls?” ellentmond mindannak, amit Univerzálisnak lehet tekintetni.
- Ahogy egy gyermek n? és n?, egyre kevésbé lesz gyönyör?, mert az érzékei sok pránikus energiát tulajdonítanak el saját egyéni m?ködésükre.
- Minden dolog, amit Univerzális Megnyilvánulásnak hívunk csakis a Legfels?bb Létez?b?l árad ki.
- A „szamana”[2] m?ködése hozza létre az éhséget, és ez emészti meg az ételt is.
- Az álomban ugyanúgy megvan a tér, id? és a küls?ség, mint az éber tudatállapotban.
- „A lélek felszabadításához elég egyetlen Upanisád – A Mandukja Upanisád.” – feltéve, hogy mély másodlagos jelentéseit tekintve is helyesen értik.
- A Kozmikus Öntudat ott volt; Az Egyetemes Öntudat volt alapvet? természetünk a mélyalvásban.
- Ez az élet csak egyetlen szem a születések láncában, melyeken már átestünk, s melynek hossza több ezres lehet.
- Merítsd az ébredést álomba, az álmodást az alvásba, az alvást pedig az Átmanba!
- A „hamsza” a Krita Juga[3] vallásának neve. A „hamsza” azt jelenti, hogy csak szeresd Istent. Ez nem ennek, vagy annak a közösségnek valamilyen „izmusán” keresztüli szeretetet jelent.
- Csakis az „OM” recitálásával lehet az Átman boldogságába belépni – ez a Mandukya Upanisad tanítása.
- Az, hogy az „Átman volt”, helytelen feltételezés, mivel egyben van és a jöv?ben is lesz.
- Az „Egyetemes” szó a mindent magában foglalót jelenti, amin kívül semmi sem létezhet.
- Úgy t?nik, hogy mikor Isten megteremtette a világot, megsz?nt létezni, és ez az, ami miatt csak a világot látjuk magunk el?tt.
- Minél er?teljesebb az egyéniség meger?sítése, egyidej?leg annál er?sebb az Egyetemes tagadása.
- Az egyéniség fejtet?re állított és hanyatt-homlok aláhullása a fájdalom tengerébe valójában a Tudatosság belegabalyodása a küls?dlegességbe és a sokféleségbe.
- Ha az id? és a tér pusztán tagadásai a Végs? Valóságnak, amely Egyetemes, bizonyos tekintetben azt mondhatjuk, hogy az egész teremtés az Igazság tagadása.
- Amilyen mértékben az Egyetemes hiányzik egyedi személyiségünkb?l, olyan mértékben vagyunk tele vágyakkal, éhséggel, szomjúsággal és hiányérzettel.
- A jóga rendszere a tudománya és technikája azon folyamat megfordításának, melyen a teremtés során átestünk.
- Amit a modern tudományos nyelvezetben evolúciónak hívunk, az a küls?dleges er?feszítése, hogy Egyetemessé váljon.
- A születés és halál tragédiája része az Egyetemes tagadása következményének, és az individualitás (egyéniség) meger?sítésének.
- Az Egyetemes Tudás határvidéke az emberi egyéniség halála.
- Ami ma jónak t?nik, de holnap keser?, azt nem tekinthetjük jónak.
- Mivel a dolgok a világban múlandóak és futólagosak, nem tekinthetjük úgy ?ket, mint melyek végül jók.
- A metafizikai (természetfeletti) jó, a spirituális (lelki) jó, a végs? transzcendentális (tapasztalattól független) jó az, amely jó a léleknek.
- Az utolsó gondolat a világban élt életed fájának gyümölcse.
- Ha megvalósítod az Önvalót még ezen életed vége el?tt, akkor nem jön következ? születés. Miért? Mert a születés szükségessége nem fog felmerüli.
- Egyetlen vágy sem állhat meg az Önvaló tudásának lángja el?tt.
- Csak arról mondhatjuk, hogy minden vágyat betöltött, aki szerelmes az Egyetemes Önvalóba, minden más személy oda nem tartozó vágyakkal bír.
- A Lélek az Abszolút (teljes), ezért belép az Abszolútba.
- Nincs remény arra, hogy a jóléten keresztül érjük el a halhatatlanságot.
- Sem a más iránt érzett szeretet nem tekinthet? indokoltnak, sem a saját magunk iránt érzett szeretet nem t?nik jelent?ségteljesnek.
- Minden szerelemben, minden szeretetben, minden vonzódásban az Önvaló húzza (magához) az Önvalót.
- A tudatosság tengere mindenütt jelen van az Univerzumban. Ezen tudatosság egy örvénye, vagy hulláma érinti meg a másikat.
- A Lélek a leggyönyör?bb dolog. Semmi sem lehet olyan gyönyör?, mint a lélek!
- Ezen a világon a tárgy Egyéniségét kivéve semminek sincs jelent?sége.
- A Tudatosság önmagában nem érzékel semmit. Az Önvaló az Univerzális Érzékel?.
- Isten semmit sem tud, mert rajta kívül semmi sem létezik. De Isten mindent tud, mert minden ? maga.
- Úgy mondják, e világ valamennyi öröme, valamennyi teremtést is összevéve, Brahman Egyetemes Boldogságának, azaz Abszolút boldogságának csupán egyetlen cseppje.
- Az Egyetemes Létez? hatalmas boldogsága az, ami létre hív téged, és az önmegvalósítás ebben a tudatosságban a Lélek felszabadítása, a Móksa.
- Manapság azt mondják a tudósok, hogy az ember agyának minden sejtje össze van kapcsolódva a kozmosz valamennyi atomjával.
- Emlékezz erre az érdekes receptre: Minden megtalálható bárhol, bármikor.
- A Tudatosság vetíti ki és vonja vissza a formát.
- A szanszkrit „Bhumá” kifejezés teljességet jelent, azt, ami teljes egész, ami minden teret betölt, s amin kívül nincs semmi.
- Nem vagy tudatában annak, hogy van tér és id?? Nem érzed, hogy a tudatosság megel?zi a teret és az id?t? A megel?z? tehát magasabb rend?, mint az azt követ?. Ez az, amiért a Tudatosság – ami nem egy személy – az, amin túl semmi sem létezik.
Om Tat Sat
Om Shanti, Shanti, Shanti
Om Béke, Béke, Béke!
[1] Az eredeti szöveg itt a „happy-go-lucky” kifejezést használja, ami egy olyan személy jelz?je, aki hihetetlenül optimista, élénk és minden helyzetet a lehet? legjobban kiszanál.
[2] A szamana szanszrit kifejezés, melynek jelentése: rendteremtés, enyhítés. A „kiegyensúlyozó leveg?”, a szamana vájú a has köldöki területen lakozik.
[3] Aranykor, az Igazság Kora.